Adverteren in de Slimmer Presteren Podcast

De Slimmer Presteren Podcast is op dit moment de meest beluisterde podcast in de categorie ‘hardlopen’ van Nederland en België. Maar de onderwerpen zijn veel breder dan alleen voor hardlopers: ook wielrenners, mountainbikers, zwemmers, triathleten, fitness goeroes en teamsporters halen tips uit de podcast.

We hebben een hele duidelijke specifieke doelgroep:

Sportieve, met name hoog-opgeleide, mannen en vrouwen van middelbare leeftijd (30-65 jaar).

Mensen die nieuwsgierig zijn naar producten en diensten die hen écht helpen op weg naar een betere versie van zichzelf. Fitter, slimmer en gezonder.

Wat maakt adverteren bij ons zo slim voor jou?

Bereik groeit

Iedere week weten meer mensen deze podcast te vinden; nu nog zo’n 7.200 unieke luisteraars /week. Dat cijfer groeit met de week harder.

Sterke inhoud

Deze podcast onderscheidt zich van andere ‘babbel-podcasts’, door de focus op wetenschap, die samen met inspiratie uit de topsport, wordt vertaald naar concrete tips voor iedereen die aan sport doet.

Hoe sneller je instapt, hoe lager de prijs!

Wacht niet te lang, want samen met de groei van het aantal luisteraars gaat de prijs verder omhoog.

Hoe kun je adverteren in onze podcast?

Pre-roll boodschap

Vooraf opgenomen audio & video van max. 15 sec. met de adverteerdersboodschap die aan het begin van de podcast wordt afgespeeld.

Voorbeeld:
“Deze podcast wordt mogelijk gemaakt door JOUW MERK.”

Native onderdeel

Advertentie die op een slimmer manier in het concept tijdens de aflevering wordt verwerkt. (LET OP: Guido Vroemen is GEEN adverteerder! Slechts een voorbeeld.)

Voorbeeld:
Matrassenmerk met wekelijkse rubriek ‘slaapadvies’ (vanuit expert-rol)

Community campagne

Interactie met de Slimmer Presteren-community. Denk aan mogelijkheden rondom video, mailing, social media en giveaways.

Voorbeeld:
Interactieve events/giveaways en extra content via mailwisseling.

Events

Opnames op locatie of bij jouw event zijn mogelijk; in overleg ook andere op maat gemaakte campagnes.

Voorbeeld:
Opnames op (unieke) locatie, campagne via social, video en meer.

Partners Live Event 100ste aflevering groot

Goodie Bag 100ste aflevering

Op zaterdag 21 mei 2022 nodigen wij 100 gasten uit voor een bijzonder live event om onze 100ste aflevering te vieren. En wie jarig is trakteert! Met welke Goodie lift jouw merk mee op deze bijzonder mijlpaal?

Voorbeeld:
Starterkit van ZO Schoon, “Herstel Cadeautje” van BLACKROLL, Gadget van Shimano.


Slimme voorbeelden van adverteren bij onze podcast:

  1. Jouw product of dienst:
    We geven een kortingscode en/of producten weg aan onze community.
  2. Jouw plek:
    Op jouw locatie of event nemen we een aantal afleveringen live op; als het veilig kan en mag, natuurlijk met publiek.
  3. Jouw expertise:
    Jouw bedrijf levert een slimme tip tijdens een vaste rubriek. Let op: de wetenschappelijkheid van je uitspraak wordt mogelijk getoetst.
  4. Alleen als je lef hebt:
    Gerrit & Jurgen proberen jouw product of dienst zelf uit. Let op, positief advies is NIET gegarandeerd, dus dat moet je wel durven.

Adverteren met impact in een podcast:

Direct contact

Maak direct contact met de makers die de gehele productie verzorgen, zowel qua inhoud (uitdenken van rubriek) als qua vorm (jingles e.d.).

Eerlijk & gedurfd

De advertentie is extra effectief omdat de doelgroep weet dat Gerrit en Jurgen er niet voor terugdeinzen om iets als ‘onzin’ te verklaren.

Volle aandacht

De advertentie wordt verpakt in interessante en vermakelijke content, waar de luisteraar en kijker niet omheen kan. Timing is altijd vroeg in de aflevering.

Podcasts zijn de droom van elke adverteerder!

Bron: Zelfspodcast.nl

67%

Kan een specifieke productpromotie of eigenschap noemen na het luisteren van een podcast

5x

Podcasts zijn 500% effectiever dan webadvertenties

61%

Gaat actief op zoek naar het merk of product

90%

Beluistert zonder te skippen

Meer weten over de mogelijkheden, onze doelgroep en de prijzen? Neem dan nu contact op.

Wat kost adverteren in de Slimmer Presteren Podcast?

We sluiten een overeenkomst van minimaal 4 afleveringen waarin jouw merk, product of organisatie te horen en zien zal zijn. Wat dat kost, hangt helemaal af van het moment waarop je het vraagt.

Eén ding staat daarbij vast: de prijzen zijn volgende week hoger dan deze week. Dus wacht niet te lang, en neem direct contact met ons op!