Categorieën
Seizoen 3 Training en herstel

62. Slimmer trainen: hoe kan hartslagvariabiliteit (HRV) je hierbij helpen?

Home » Afleveringen » 62. Slimmer trainen: hoe kan hartslagvariabiliteit (HRV) je hierbij helpen?

Dit is de 62e aflevering van de Slimmer Presteren Podcast, over sport, onderzoek en innovatie. In deze aflevering hebben Gerrit en Jurgen het over ‘Slimmer trainen: hoe kan hartslagvariabiliteit (HRV) je hierbij helpen?’.

Het is weer de hoogste tijd voor jouw wekelijkse ☕️ met wetenschapsjournalist Jurgen van Teeffelen en middle-aged-man-in-lycra Gerrit Heijkoop. Met deze week als overkoepelende onderwerp: hartslagvariabiliteit. Want wat is dat nou precies? Hoe kun je het meten? En hoe kun je die data vervolgens gebruiken om je training te optimaliseren? De heren praten je bij!

Slimmer trainen met inzicht in je hartslagvariabiliteit

Gewoon hard trainen en dan ga je wel vooruit: was het maar zo simpel! Een trainingsprogramma heeft helaas niet bij iedereen evenveel effect. Maar om dan meteen maar een coach in te schakelen is ook nogal wat. Hoe kan inzicht in je hartslagvariabiliteit je helpen bij het optimaliseren van je trainingsschema? Beluister het antwoord op deze vraag en meer in de podcast hierboven ↑ of bekijk de video hieronder. ↓

Video over Slimmer trainen: hoe kan hartslagvariabiliteit je hierbij helpen?

6 reacties op “62. Slimmer trainen: hoe kan hartslagvariabiliteit (HRV) je hierbij helpen?”

Een andere goede app is EC-HRV app van de heart rate coach (zit Stans vd Poel achter – ook weer bekend van De Hardlooprevolutie) die automatisch je training intensiteit zones bijstelt obv je ‘ability to train’ die weer wordt bepaald dmv je HRV. Dus die zorgt er voor dat je minder hard gaat trainen als je systeem rust nodig heeft.

Deze app kun je wel alleen gebruiken als je met een coach werkt…. Maar wel heel interessant!

https://heartratecoach.com/gebruik-app-ec-hrv-test-en-website/

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.